czwartek, 13 czerwca 2013

letnia tarta z truskawkami


wiem wiem, dawno mnie nie było...
wybaczcie, nie ogarniam chwilami wszystkich wątków.
Oprócz tego bloga, lepię jeszcze biżuterię z fimo, jestem chustocholiczką i oczywiście ogarniam trójkę moich dzieci, przy czym najmłodszy syn obecnie jest w fazie wszędobylstwa wszystkodotykalstwa.
Obecnie bawią się młodsi ciastoliną...najmłodszy w foteliku do karmienia, więc szkód nie powinno być zbyt wiele...uf...

dziś przepis powstały wczoraj. Miałam ochotę na tartę z truskawkami i chciałam spód z ciastek digestive. Pomyślałam co by tu z czym aby było smacznie i w efekcie wymyśliłam takie oto połączenie:

150gram ciastek Digestive
90gram roztopionego masła
łyżka cukru
--wszystko mieszamy, wylepiamy tym formę do tarty i schładzamy w lodówce

2 banany
100ml mleka
--miksujemy

4 łyżki brązowego cukru
--rozpuszczamy na patelni na karmel

---> jak karmel będzie gotowy(cukier się rozpuści ale nie przypali! pamiętajcie by tego nie mieszać, zostawić aby się rozpuściło na małym ogniu, samo, nie pomagać ;) ) dodajemy d tego mix mleczno-bananowy i mieszamy aż karmel się dobrze wmiesza w bananowy shake. Ściągamy z ognia, studzimy

250ml mleka
łyżeczka ekstraktu  wanilii/ pół laski wanilii
20 gram mąki kukurydzianej
3 żółtka
50 gram cukru

--mleko gotujemy z laską wanilli/ekstraktem;
żółtka z cukrem miksujemy, mieszamy dokładnie z mąką

z mleka wyciągamy laskę wanilii, dodajemy mieszaninę i  mieszamy na małym ogniu aż wszystko zgęstnieje.
studzimy

ok 30 dkg (można ile kto chce) truskawek kroimy na połówki
2 garście płatków migdałowych prażymy na patelni na złoto
garść mięty (polecam czekoladową) siekamy


wyciągamy spód ciasteczkowy, smarujemy kremem bananowym, na to krem waniliowy, na górę układamy połówki truskawek, sypiemy migdały i miętę i chłodzimy jeszcze z 30 minut

wyszła naprawdę pyszna!!

zdjęcia wieczorne, na szybko przed pałaszowaniem ;)






1 komentarz: