wtorek, 24 września 2013

migdałowe ciasteczka z okienkiem aka Linzer cookies

przepis na te ciastka odkryłam przy okazji szukania idealnej wykrawaczki do ciastek. Idealnej do herbatników- czyki karbowane kółeczko, o odpowiednim rozmiarze. Przeszukałam pół internetu aż wreszcie znalazłam, i to z bonusem - bo była to wykrawaczka do ciasteczek typu Linzer, czyli ciasteczek z okienkiem. Na dodatek kształty ulubione- kot, nietoperz (jestem zagorzałą fanką Batmana), dynia...odlot :) Halloween nie obchodzę, bo wychowywałam się w czasach kiedy to święto było obecne tylko w amerykańskich serialach, więc kompletnie go nie czuję; ale ciastkami z kotami i sowami nie pogardzę :D


Tak czy inaczej, oczywiście byłam ciekawa co się kryje pod tajemniczym hasłem Linzer cookies i tak poznałam te pyszne migdałowe ciasteczka. Mają niepowtarzalny smak, dzięki skórce cytrynowej, migdałom i przełożeniu kwaskowatym dżemem. No i urocze okienka zapraszają by je zjeść :)

niestety z tego całego poszukiwania nie pamiętam skąd mam dokładnie ten przepis, zanotowałam go odrazu w swoim zeszycie z przepisami i tyle.

co potrzebne?
280 g mąki
135g cukru
230 g masła
2 żółtka
110g orzechów laskowych lub migdałów bez skórki
1/2 ł. cynamonu
1/3 ł. soli
1 ł. ekstraktu z wanilii
starta skórka z 1 cytryny
dżem porzeczkowy lub malinowy do przełożenia ciasteczek

*ł. oznacza łyżeczkę

migdały mielimy z 50 g cukru na mąkę
w misce mieszamy mąkę pszenną, sól i cynamon
masło z resztą cukru ucieramy na puszystą masę, dodajemy ekstrakt waniliowy, skórkę z cytryny i żółtka; na koniec migdały i zawartość miski z mąką. Zagniatamy ręką i na godzinę wkładamy gotowe ciasto do lodówki, owinięte w folię spożywczą.

Wyciągamy, wałkujemy na grubość 3-4 mm i wykrawamy ciasteczka.

Pieczemy przez ok 15 minut w 180st (zaglądnijcie przed czasem, mają się lekko zarumienić ale nie zbrązowieć!)

Jak ostygną, przekładamy dwa ciasteczka dżemem kwaskowym, najlepiej porzeczkowym lub malinowym.

smacznego :D





te ciasteczka upiekę na  edycję Żarłostacji, która już niedługo!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz