niedziela, 28 kwietnia 2013

orzechowe serca

Te bułeczki robiłam już wiele razy i zawsze znikają tak samo szybko, a do tego są urocze :D polecam fanom orzechów włoskich. 
Pierwszy raz zobaczyłam je na blogu Tsumko która po przepis posłała na znane Moje wypieki
obu paniom dziekuję za smaczną inspirację i przepis podaję dalej :

potrzebne składniki:
160ml mleka
2,5 łyżki cukru
pół łyżeczki soli
1 jajko
2,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżki roztopionego masła
15 g drożdży

z cukru, mleka i drożdży robimy zaczyn; łączymy z pozostałymi składnikami i porządnie wyrabiamy ciasto aż przestanie się kleić do rąk i będzie sprężyste.
Zostawiamy do wyrośnięcia - ok godzinę

Przygotowujemy nadzienie, na które potrzebne będą:
200 gram  orzechów włoskich
100gram cukru
80ml śmietanki kremówki
1/ łyżeczki cynamonu

wszystkie składniki miksujemy

I teraz możemy robić bułeczki.
Dzielimy ciasto na 10 części.
Każdą część wałkujemy na placuszek, smarujemy go 1/10 nadzienia i postępujemy tak jak na zdjęciach:

następnie zwijamy nasz placuszek jak naleśnik i ten naleśnik składamy na pół:
 
teraz bierzemy ostry nóż i przecinamy ten naleśnik od góry do prawie końca


kładziemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i rozkładamy przecięte boki, aby ostatecznie bułeczka wyglądała jak serce:
Zostawiamy do wyrośnięcia bułeczki, pod szmatką, rozłożone w dość dużych odległościach od siebie, bo rosną. Ja 5 umieszczam na mojej blaszce. Niech rosną tak ok 30-40 minut.

I możemy piec :D Smarujemy wierzch jajkiem roztrzepanym z łyżką mleka, aby były rumiane. Pieczemy w 180st przez 15-17minut.




mój najmłodszy bardzo zaciekawił się planem zdjęciowym ;)

zabrał się za pałaszowanie bułek, na dwie ręce, nie zważając na moje plany ;)
 

3 komentarze:

  1. mój młodszy uczulony na orzechy, a do tego nie przepadamy za włoskimi ogólnie, ale myslę, ze z innym nadzieniem tego typu też fajnie wyjdą :)

    u nas wczoraj były drożdżówki orkiszowo-pszenne z nadzieniem z pasty z daktyli - tez pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. do wypróbowania;

    nie wiesz czasem jak to z drożdzami w proszku jest? bo ja mam takie w 7g torebkach i nie wiem czy zmieniać proporcje innych składników? pozdrawiam;

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajny przepis :) u nas ostatnio królują cynamonki, dla odmiany popełnię jutro te orzechowe.

    OdpowiedzUsuń