środa, 16 stycznia 2013

obiad - cud czyli wszyscy lubią spaghetti

Jaki obiad najlepiej zrobić kiedy nie mamy czasu na pichcenie a coś podać trzeba? Albo co jest najlepszym pomysłem na obiad kiedy nic nam się nie chce w kuchni robić? Aż wreszcie co dzieci ZAWSZE zjedzą i na pewno będzie pomysłem bez pudła?
-SPAGHETTI!!!

Dzisiaj u nas było co prawda nie z wyżej wymienionych powodów, ale tak po prostu bo mięliśmy ochotę. I tak szczerze mówiąc to jest pozycja, która jest u nas obowiązkowa co jakiś czas, był to nawet jeden z obiadów który robiliśmy w Słowackich górach pod namiotem. Więc zawsze i wszędzie spaghetti dobre jest. Ja wiem, że to żadne odkrycie Ameryki- jak przyrządzić makaron z sosem pomidorowym, ale postanowiłam zamieścić ten post na blogu, aby pokazać Wam jaki wariant my jadamy ale żeby też poznać Wasze warianty- wpisujcie w komentarzach jak Wy przyrządzacie ten włoski hit, mam chęć się zainspirować :D

Co potrzebne?
-jeśli sezon na pomidory to kilka pomidorów trzeba sparzyć i obrać ze skórki; 
jeśli nie sezon to my kupujemy taki przecier w kartonie, lub w butelce; można też skorzystać z 2 puszek pomidorów

-przyprawy włoskie: cząber/ oregano/ bazylia
-2 ząbki czosnku
-kawałek sera żółtego
-makaron do spaghetti! a jakże
- dowolne dodatki: oliwki, suszone pomidory, kapary
-sól
-odrobina oliwy/oleju

Makaron nastawiamy do gotowania w osolonej wodzie z dodatkiem kapki oliwy bądź oleju. Gotujemy al dente. 
W tym czasie nastawiamy patelnię, wrzucamy na nią zmiksowane pomidory bądź przecier. Na średnim ogniu zostawiamy pomidorowy sos, aby zgęstniał. Dodajemy przyprawy ziołowe. Jak już osiągnie oczekiwaną przez nas gęstość to wciskamy do tego czosnek i podgrzewamy jeszcze minutkę max.

Na talerz wrzucamy makaron, na to sos, na to starty ser a na samą górę dodatki które lubimy we włoskiej kuchni :)

 wersja moja

wersja ozdobiona przez Lefa ;)
                       


                            

2 komentarze:

  1. U nas w zasadzie podobnie tylko, że ja dodaję cebulę pokrojoną w kosteczkę i zeszkloną na patelni i pieczarki. Danie faktycznie hiciorem jest wśród dzieci :-) i dorosłych ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja najpierw duszę cebulę, czosnek, marchewkę w słupki, kukurydzę i co tam znajdę, a na końcu pomidory i zioła. Z pieczarkami też się zdarza :)

    Albo z sosem szpinakowo-fetowym. też dobre :)

    Albo z sosem śmietanowym z łososiem - to jest dopiero mega. :)

    OdpowiedzUsuń