niedziela, 17 lutego 2013

ciasteczka z masłem orzechowym


ten przepis pojawił się niedawno na blogu tsumiko i czytając natychmiast nabrałam ochoty na pachnące masłem orzechowym ciasteczka. w moim zeszycie z przepisami jest jeden na ciastka z udziałem orzechowego masła, zresztą bardzo smaczne i kilka razy je już piekłam, jednak te urzekły mnie nie tylko swoim wyglądem ale też idealna chrupkością oraz tym, ze nie ma w nich za dużo cukru, w zasadzie są tylko odrobinę słodkie i bardzo mi to pasuje :) Jeśli macie w domu mało orzechowe to polecam spróbować, idealne do poobiedniej kawy :)

potrzebujemy:
-100 gram masła w temperaturze pokojowej
-140 gram masła orzechowego
-85 gram cukru trzcinowego
-1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
-1 jajko
-180 gram mąki pszennej
-1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
-garść migdałów do dekoracji

Masło i cukier miksujemy na puszystą masę, po kolei dodajemy masło orzechowe, ekstrakt waniliowy i jajko, wszystko miksując.
 Na koniec dodajemy mąki z sodą i miksujemy na wolnych obrotach. Z gotowej masy formujemy wałek o średnicy 3cm (można oprószyć dłonie mąką) i wkładamy do lodówki, owinięty folią spożywczą, na ok 2h.

Po wyjęciu z lodówki tniemy ostrym nożem wałek na krążki o grubości 1cm i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. W środek każdego ciasteczka wciskamy jeden migdał.
Pieczemy w 180st przez ok 15 minut

rozkoszujemy sie chrupkimi ciasteczkami w miłym towarzystwie :D



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz