poniedziałek, 23 czerwca 2014

Blondie - bezglutenowe ciasto z cieciorki

Ciasto zaintrygowało mnie swoim składem a ponieważ cieciorkę, czyli groch włoski, bardzo lubię - musiałam spróbować :) Przepis pochodzi stąd. Moja modyfikacja to troszkę mniej słodu, sok z cytryny oraz zwykła czekolada zamiast kropelek czekoladowych, które u nas nie są aż tak popularne. Robiłam je z masłem migdałowym (podprażone i zmielone migdały) oraz z orzechowym i obie wersje są pyszne! Na górze świetnie się sprawdza polewa z gorzkiej czekolady (roztopiona czekolada na parze wodnej) - można dodać do niej małą szczyptę soli; lub zrobić solony karmel- wtedy polecam jeszcze troszkę zredukować cukier bo może wyjść za słodkie.

potrzebne składniki:
425 gram ugotowanej cieciorki(bez soli)
118ml masła orzechowego/ migdałowego
80ml syropu z agawy/ klonowego
1/4 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
 1/2 łyżeczki soli
łyżeczka soku z cytryny
1/3 tabliczki czekolady dowolnej (mleczna/gorzka) posiekanej na drobne kawałki (ale nie za drobne, bo się rozmyje w cieście)

Piekarnik rozgrzewamy do 180st. wszystkie składniki, za wyjątkiem czekolady, miksujemy na gładką masę. Następnie mieszamy masę z czekoladą.
Wylewamy na kwadratową blaszkę do pieczenia brownie
Pieczemy przez około 25 minut. Ciasto będzie wyglądało na nie-upieczone, ale tak ma być, bo inaczej będzie za suche.

Na górę, jak wspomniałam, można dać polewę czekoladową, lub solony karmel.




Blondie z cieciorki przygotowałam na 3 Edycję Żarłostacji, spotkała się z bardzo miłym odzewem, więc szybko publikuję przepis a o samej Żarłostacji napiszę w następnym poście :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz